Select Page

Planinari HPD-a Pločno na Libu

Planina Lib spada u kategoriju srednje visokih planina ovoga područja. Smještena je jugoistočno od Tomislavgrada i najviši vrhovi su joj Svinjar (1.481 m) i Smiljevača (1.429m).

Lib se završava visoravni imenom Kovačevac. Navodno je sama planina Lib imala dosta utjecaja u povijesti ovoga kraja, ne samo Tomislavgrada nego i šire. Po nekim spisima još u vrijeme prije Krista, utvrdu (Delminium) na Libu imali su najhrabrije ilirsko pleme Delmati, a u Ljetopisu popa Dukljanina i Kraljevstvu Hrvata, zabilježeno je da je na ovom području ispod planine Liba ili pak na samoj planini, održan Prvi svehrvatski sabor 753.god. Planina je dosta krševita i ne baš bogata vodom, iako bude dosta snijega i oborina, a jedino područje iznad sela Kongora, bogato je izvorima. Poznata vrela su Kosovac i Klišac, koji stvaraju male potočiće, dok u ljetnim mjesecima obično presuše

lib plocno 3

Ove nedjelje, nekoliko članova našeg društva odlučilo se na popeti na Smiljevaču (1.429), najviši vrh na zapadnom dijelu planine Lib. Oko 9:00h dolazimo do poznatog izletišta Studena u selu Crvenice pokraj Tomislavgrada. Tu parkiramo vozila, uzimamo stvari i lagano krećemo prema vrhu. Skoro cijelim putem staza ide uzbrdo, po travnatom i kamenitom terenu. Posebno je zanimljivo što se cijelim putem pruža pogled na sela u podnožju Liba, Duvanjsko polje, i snijegom okovane Vran i Čvrsnicu, a u jednom trenutku u daljini se nazirala i Čabulja. Nakon dva sata laganog hoda, dolazimo do vrha. Tu uzimamo predah, doručkujemo i uz ugodan razgovor vrijeme je brzo prolazilo.

lib plocno 4

Kad smo pošli natrag, sreli smo prijatelje iz susjednog društva Orlova stina iz Tomislavgrada. Ostajemo malo s njima, nazdravljamo uz ramsku šljivu i nakon 20-ak minuta nastavljamo naš put prema nazad. Iako nismo žurili, brzo smo stigli do Studene. Stavljamo stvari u auta, uzimamo još po koji gutljaj vode i odlazimo kućama.

lib plocno 5

Sve u svemu, jedan jako zanimljiv izlet i ugodno iskorištena nedjelja. Do slijedećeg puta, već u nedjelju 22.03. kad obilježavamo Svjetski dan voda, usponom na Oštrc i Ružički potok. Pridružite nam se, svi ste dobrodošli!