Select Page

Uspon na Čabulju (vrh Velika Vlajna 1780 mnv)

Ove nedjelje red je došao i na Čabulju i njen najviši vrh Veliku Vlajnu 1780 mnv. Za one koji ne znaju, Čabulja je planina koja se nalazi 20-ak kilometara sjevero-zapadno od Mostara. Nas par koji nikada nismo bili na Čabulji, posebno smo se veselili ovoj turi. Sastanak je bio dogovoren u 7 sati ispred prostorija društva, odakle smo krenuli prema Bogodolu. Iako je vrijeme bilo lijepo,na put je krenulo samo 6 članova.

Cabulja_04_2015_2

Pošto smo očekivali dosta veliki snijeg na samoj stazi, odlučili smo se za nešto kraću turu, tako da smo početnu točku uspona i turu od 4 sata skratili za nekih sat i pol. Oko 9 sati stižemo do polazne točke i krećemo. I baš prema očekivanom, od samog početka staza je bila pod snijegom, ali pod snijegom koji je bio poprilično dobar za hodanje. Cijelim putem nas je pratio vjetar, sve do podnožja samog vrha i guste bukove šume. Ali, u šumi nas je dočekao jako visoki snijeg, koji je na sreću bio još uvijek dosta tvrd, tako da smo tu jako oštru dionicu kroz šumu dosta lako savladali.

Cabulja_04_2015_8

Nakon nekih dva – dva i pol sata stižemo na vrh Velika Vlajna. Napokon, nagrada za svaku kap znoja…Prekrasan pogled od kojeg jednostavno zastaje dah. Sam vrh nalazi se na litici visokoj preko 1500 m, s koje se pruža fantastičan pogled na kanjon Drežnice i Čvrsnicu. Par minuta uživamo u ambijentu, i zbog vjetra se sklanjamo u osunčanu zaklonicu i nastavljamo uživati u pogledu i planinskom suncu.

Cabulja_04_2015_17

Uz razgovor i ugodno društvo vrijeme je brzo prolazilo, i nakon sat vremena odmaranja, pravimo par fotografija i krećemo nazad.

Na povratku, kroz već spomenutu šumu snijeg se dosta omekšao, pa smo dobrim dijelom puta upadali u snijeg dubine i preko jednog metra, što nam je dodatno trošilo energiju i crpilo snagu. Ali srećom, tura nije pretjerano duga, pa samo dosta brzo stigli do auta. Tu raspremamo stvari i odlazimo do lokalne gostionice u Bogodolu na piće. Sa gostoljubljivim mještanima u gostionici ulazimo u razgovor, i nakon par pića krećemo natrag prema Posušju.

Cabulja_04_2015_24

I svaki put kad sam na nekoj novoj planini, pod dojmom sam nekoliko dana, i zato na kraju mogu reći samo da je ovaj izlet vrijedio svake kapi znoja, vjetra i dubokog snijega, jer Čabulja doista ima šta za pokazati svakome ko dođe na njezin vrh.